2023. március 28., kedd

Tavaszi joghurtos fantáziasaláta

 

Meglehetősen foglalt voltam az utóbbi időszakban, márciusban végig recepteket gyűjtöttem Előd kollégámmal az új készülő könyvünkhöz, egyebek mellett emiatt nem értem rá blogolni. De ígérem, előbb-utóbb feltöltöm az összes receptet, ami a Székely Konyha általam szerkesztett változatában valaha megjelent. Noha eléggé kevés maradt hátra márciusból ez alatt a néhány nap alatt is igyekszem töltögetni a jó tavaszi recepteket. Itt most következzen egy jó kis saláta, ami akár vacsorának is megfelel. Ja, én készítettem. 

Hozzávalók

10 dkg csirkemell, 3-4 kis paradicsom, 1 kis kígyóuborka, 3-4 hónapos retek, 1 piros kaliforniai paprika, 3 szál zöldhagyma, 1 kis fej saláta, fél maréknyi spenótlevél, illetve tetszés szerint: fél maréknyi laboda, fél maréknyi sóska; az öntethez: fél liter joghurt, olívaolaj, só. 

Elkészítése
 
1. A csirkemellet apró kockára vágjuk, és kevés olívaolajon addig pirítjuk, míg kifehéredik. 
2. A zöldségeket megmossuk, megpucoljuk és egyforma kockára vágjuk. A leveleszöldségeket is megtisztítjuk, megmossuk, majd apróra tépkedjük. 
3. Az összes zöldséget és a húst egy mély tálba tesszük, picit megsózzuk, meglocsoljuk kevés olívaolajjal, lazán összekavarjuk, leöntjük a joghurttal, majd ismét összekavarjuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: