2013. augusztus 18., vasárnap

Málnaszörp

Az nem vitás, hogy a legfinomabb szörp málnából készül! A J. Ildikó szörpje pedig méltán megérdemli a kiváló jelzőt, ráadásul elkészítése sem bonyolult.

Elkészítési idő: 1,5 óra. Nincs az a kereskedelemben kapható üdítőital, ami versenyezhetne a zamatos málnaszörppel. Ásványvízzel vagy szódavízzel hígítva fogyasszuk, de hideg téli napokon a forró teát is ízesíthetjük vele.

2 l málna, 7,5 dl víz, 1 citrom leve, kevés szalicil, cukor szükség szerint.

1. A málnát megpucoljuk, összezúzzuk, rátöltünk 2,5 deci vizet és ráfacsarjuk egy citrom levét. Letakarva egy napig állni hagyjuk.
2. Másnap a zúzott málnát gézbe tesszük, és kifacsarjuk a levét.
3. A málnaléhez még hozzáadunk 5 deci vizet, majd megmérjük a lé mennyiségét, és minden liter léhez egy kiló cukrot teszünk.
4. Addig kavarjuk a málnalevet, amíg a cukor elolvad.
5. Ekkor kevés szalicilt szórunk bele, és összekavarjuk.
6. Üvegekbe töltjük és lekötve tesszük a kamrába.

Jó tudni! 
• A szalicilt nem muszáj belekvarani a málnalébe, elég, ha az üvegbe töltött szörp tetejére teszünk keveset, amit használat előtt leveszünk róla.

Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Vicuska írta...

Szeretem én a barack, ribizli, bodza szörpöket is, de a málna viszi a prímet!!!! Szinte ugyanígy készítem :)

Alíz írta...

Vicuska: az biztos, hogy a málna a király! Utána jöhet még a meggy, esetleg a feketeribizli, s a többit elegánsan átengedem bárkinek, aki szereti. :)))

Unknown írta...

Én is igy készitem de ha ásvány vizzel higitom el veszti szinét teljesen ki fakul Tudna valaki segitenihogy miért történik?

Alíz írta...

Bármilyen szörp kifakul, ha vízzel hígítják, viszont nem javallott töményen fogyasztani a szörpöt. Hígítani mindenképp kell, és annál élénkebb a szörpös víz, minél nagyobb benne a szörp koncentrációja. :)

Unknown írta...

Köszönöm szépen,csak érdeklődtem,de nagyon jó a recept.egyszeru és nagyszerű.Udv mindenkinek kedvesem!